سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آن که به عیب خود نگریست ، ننگریست که عیب دیگرى چیست ، و آن که به روزى خدا خرسندى نمود ، بر آنچه از دستش رفت اندوهگین نبود ، و آن که تیغ ستم آهیخت ، خون خود بدان بریخت ، و آن که در کارها خود را به رنج انداخت ، خویشتن را هلاک ساخت ، و آن که بى‏پروا به موجها در شد غرق گردید ، و آن که به جایهاى بدنام در آمد بدنامى کشید ، و هر که پر گفت راه خطا بسیار پویید ، و آن که بسیار خطا کرد شرم او کم ، و آن که شرمش کم پارسایى‏اش اندک هم ، و آن که پارسایى‏اش اندک ، دلش مرده است ، و آن که دلش مرده است راه به دوزخ برده . و آن که به زشتیهاى مردم نگرد و آن را ناپسند انگارد سپس چنان زشتى را براى خود روا دارد نادانى است و چون و چرایى در نادانى او نیست ، و قناعت مالى است که پایان نیابد ، و آن که یاد مرگ بسیار کند ، از دنیا به اندک خشنود شود ، و آن که دانست گفتارش از کردارش به حساب آید ، جز در آنچه به کار اوست زبان نگشاید . [نهج البلاغه]
موج
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آقا جان شما بفرمایید: جان بده ، رأی را که می دهیم

مولای من ، چرا خود را به زحمت می اندازید و جند بار تأکید می کنید برای رأی دادن ،
رأی را که می دهیم ، این ملت منتظر هستند که روزی بگویید : جان بدهید....
آن پیر مرد که بر دوش پسرش سوار بود  و آمده بود برای رأی دادن ، به این خبرنگارها
می خندید که چرا این قدر ذوق کرده اید ؟ ما سال ها با جان خود بازی کردیم به خاطر
یک لبخند ولی فقیه ،
   این رأی دادن که ذوق کردن ندارد ...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مهدی ( دوشنبه 90/12/15 :: ساعت 8:27 عصر )
»» آیا به لیست جامعه مدرسین، باید رأی داد ؟!

                        ( لیست ها برای مردم حجت شرعی نمی آورد )

پای درس حضرت روح الله ره :
این طور نباشد که آقایان  ، دیگران ، کناره گیری کنند ، سستی کنند ملت را دعوت کنند ،
خودشان تشریف ببرند پای صندوق رأی ، رأی بدهند ، ملت را دعوت کنند به رأی . منتها
ملت و شما  و هرکس آزاد است همیشه و به هر کس که می خواهد رأی می دهد ،
ولو آنکه آقایان و فرض کنید که علمای حوزه علمیه تهران یا قم آنها را معرفی نکرده باشند .
شما الزامی ندارید به این که هر چه آنه معرفی کردند  شما هم  همان را معرفی کنید .
البته آنها بررسی کرده اند ، تخصص در این أمر دارند ، بررسی از امور  کرده اندو با بررسی ،
این کار را انجام داده اند ، لکن این اسباب این نمی شود که کسی الزام کند کسی را که
تو باید به فلانی رأی بدهی ، آزاد هستید و رضای خدا را در نظر بگیرید و توجه به خدا داشته
باشید و پای صندوق ها بعد از این که اعلام کردند تشریف ببرید و رأی خودتان را بدهید .
                                                           (صحیفه امام ج17ص120،  11 /آذر/61)


بعد التحریر :
احترام علما بزرگوار بر همه ی ما واجب است، لیک در أمر رأی دادن، انسان باید در مورد هر کسی
که رأی می دهد نزد خداوند متعال حجت شرعی داشته باشد ، و باید توجه داشت که در بعضی
مسائل، مانند این مسأله ، احتمال دارد که اطلاعات یک فرد عادی از یک عالم ربانی بالاتر باشد ،
لذا  مجرد تأیید بعضی از علما در مورد یک شخص ، برای انسان حجت شرعی نمی شود ،
باید تحقیق کرد.... .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مهدی ( یکشنبه 90/12/7 :: ساعت 6:25 عصر )
»» آیا به دکتر علی لاریجانی ، رأی بدهیم ؟!

هدف از این نوشتار تخریب چهره ی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نیست ، بلکه هدف ،
تبیین نظرات ، اعتقادات و مشی دکتر علی لاریجانی است ، تا کسانی که خیلی أهل پی گیری
مسائل سیاسی نیستند ، آگاهانه نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند .

*یکی از معیارهای مهم در انتخاب هر نماینده ای ، عملکرد اوست در أیام فتنه و ما مواضع دکتر
لاریجانی را در آن أیام، تقدیم تان می کنیم :

30/خرداد/88 = در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه دو : بخش عمده ای از مردم تصورشان
درباره ی انتخابات با نتیجه رسمی متفاوت است. باید به این تصور احترام گذاشت و حساب
این جمعیت زیاد را با گروهی اغتشاش گر مخلوط نکرد ... اگرچه شورای نگهبان را افراد
متدینی تشکیل می دهند اما کاش برخی اعضای آن به نفع یک کاندیدای خاص وارد میدان
نمی شدند . ... صدا و سیما نباید به گونه ای رفتار کند که موجب تحریک احساسات مردم
باشد . مسئولان باید فضایی را ایجاد کنند که مردم احساس کنند می توانند حرفشان را بزنند.
مسئولان باید فضایی  غیر از خیابان ها را برای تجمع دراختیار معترضان قرار دهند و ضمنا صدا
وسیما فرصت را به منتقدان بدهد
.

1/تیر/88 = پارلمان نیوز:علی لاریجانی رییس مجلس هشتم پیگیر تعیین وقتی برای حضور
  میر حسین موسوی در صدا وسیما وبیان اعتراضات او به نتیجه انتخابات است .
                                                         (این ادعا از سوی لاریجانی تکذیب نشد )

5/مهر/88 =مواضع صریح محمد جواد لاریجانی علیه جریان فتنه و انتقاد صریح از سید حسن
  خمینی ، با واکنش ظریف علی لاریجانی مواجه شد . رییس مجلس در پاسخ خبرنگاران در
  مورد اظهارات برادرش گفت : در عرصه سیاست بیشتر از آنکه به رصد نجومی نیاز داشته باشیم
  به رصد سیاسی نیاز داریم تا در کهکشان سیاست با مشی سیاسی  حرکت کنیم ، اساسا
  بهتر که فضای اتهام زنی را کم تر کنیم تا وحدت فراهم شود .

14/مهر/88 =پارلمان نیوز : علی لاریجانی در گفت وگو با رییس فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان)
  مجلس ابراز امیدواری کرد تا گشایش هایی در آینده نزدیک در پرونده بازداشت شدگان حوادث
  پس از انتخابات صورت پذیرد

2/آذر/88 =متأسفانه درشت گویی در فضای سیاسی کشور ایجاد شده و نسبت های نا روا و
  تحقیر ها نسبت به افراد راحت زده می شود . این همه تهمت و تحقیر نسبت به آقای هاشمی
  رفسنجانی با چه انگیزه ای زده شد و چه فایده ای داشت ؟
  آقای هاشمی بخشی از تاریخ انقلاب است .....

9/آذر/88 =ممکن است سیاست مداری در تصمیم  گیری در زمانی اشتباه کند که باید به او فرصت
  داد ، در صحنه انتخابات نیز چنین شد کسانی  وارد شدند که برخی اشتباهات برایشان رخ داد
  البته این افراد کارنامه خوبی داشتند ،حال باید طبق قوانین عمل می کردند، توصیه ام  به دوستان
  این است که به فضای تندروانه در کشور دامن نزنند زیرا این به نفع کشور نیست .

  این بود مواردی از مواضع ایشان در أیام پر التهاب فتنه،  أیامی که  ندای جانسوز  (أین عمار)
  رهبر انقلاب  بلند بود .

* «مراجع تقلید ، چنین رفتارهایی را نمی پسندند»، «به عقیده مراجع باید  در مباحث اقتصادی ....»
  ،«با توصیه رهبر انقلاب  و مراجع تقلید وارد  صحنه انتخابات شدم » ، این ها تنها گزیده ای از
  خروارها ست که از سوی علی لاریجانی بارها بر سر زبان آورده شده و البته ظاهرا هدفی جز خرج
  کردن از کیسه محبوبیت رهبری و مراجع عضام برای جبران  کاهش شدید محبوبیت در نزد افکار
  عمومی ندارد .

*بر اساس اخبار منتشره ، علی لاریجانی در اولین سالگرد جنگ 22 روزه غزه ، علی رغم بیانات و
  سیاست ها ی نظام  و رهبری ، به دیدار  حسنی نامبارک مصری  در قاهره می رود  و حامیان وی ،
  این دیدار  وسفر را هماهنگ شده با رهبری معظم انقلاب اسلامی در چارچوب دستورات ایشان
 تفسیر می کنند ، اما خود ایشان در بیاناتی در سفر اخیر به کرمانشاه اعلام می فرمایند که از انجام
  این سفر نهی کرده بودند و البته  برخی اعضای دفتر  در اعلام آن کوتاهی می کنند .....  .

بعد التحریر :
  ای برادر ، ای مسلمان و ای ایرانی ، بنگر که چه کسی را  راهی مجلس می کنی ، از شهری که
  مبدأ همه ی انقلاب ها بوده ، و هست ، آیا برای رأی دادن به یک کاندید، در محضر الهی حجت
  شرعی داری  ؟



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مهدی ( یکشنبه 90/11/30 :: ساعت 8:21 عصر )
»» وحدت اسلامی ، یک أندیشه ی انسانی ، یک دستور عقلانی

اگر امام خامنه ای تنها منادی وحدت در طول تاریخ بود ، اطاعت از کلام او را بر خود واجب
می دانستیم  ، اما برای اطمینان قلب بعضی از عزیزان کلام چند تن از بزرگان را نقل
می کنیم :

* محدث جزایری در توصیف شیخ بهایی می فرماید :
 شیخ بهایی با أرباب مذاهب مختلفه رفتاری حسنه داشت،  چون می ترسید به سبب
اختلاف بین مذاهب ، فتنه شود و خون ها ریخته دشود و جامعه ی مسلمین به خطر افتد.
                                      (مقدمه عوالی اللئالی ص به نقل از کتاب جواهر الغوالی)

*شیخ یوسف بحرانی صاحب کتاب حدائق الناظرة :
 علنی لعن کردن و فحش دادن به فقها ، وترک تقیه ، مخالف است با روایات مستفیضه
از أهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و سید جزایری نقل کرده که علمای شیعه
که ساکن مکه مشرفه بودند برای علمای اصفهان نامه نوشتند که شما در اصفهان به
رهبران اهل سنت دشنام می دهید و مادر مکه به خاطر این لعن و دشنام شما در عذابیم .
                                                                              (لؤلؤالبحرین ص153)

*آیت الله العظمی میرزا محمد حسن شیرازی :
 بعد از آنکه میرزا شخصی را که می خواست در حرم مطهر لعن بگوید  ، اخراج کرد  ، فرمود :
ما که زحمت کشیده ایم و مشکله ی اختلاف بین شیعه و سنی را به زحمت حل کردیم 
او با یک عملش ممکن است زحمات  را از بین ببرد
، یک لعن در حرم بخواند و تمام این زحمات
به هدر برود .
                                                       (جرعه ای از دریا ، احوالات میرزای شیرازی )

*آیت الله العظمی آخوند خراسانی و آیت الله العظمی میرزا محمد تقی شیرازی :
 اختلاف فرقه های پنج گانه ی اسلامیه در غیر آنچه تعلق به اصول دیانت دارد عمده سبب
تنزل و ضعف دول اسلامیه و مسلط شدن أجانب بر ممالک بزرگ آنها گردیده است .
                                                                     (تاریخ معاصر ایران ج1 ص139)

*آیت الله العضمی بروجردی :
  کتابی که در آن لعن عمر و ابوبکر باشد ، از کتب ضاله است و نباید منتشر شود .
                                                         (خاطرات آیت الله منتظری ج1ص156)

*آیت الله العظمی سید محسن حکیم :
  دو امر سبب شده است که مذهب تشیع منتشر نشود . اول قمه زنی ، دوم کارهایی
که بعضی از جاهلان انجام می دهند و به مذاهب دیگر دشنام می دهند که این کار با
مذهب و فکر و عقیده ی اسلامی سازگاری ندارد .
                                           (السیرة . المسیرة فی حقائق و وثائق ج2 ص457)

                                                                (سایت واحد پژوهشی نفوذ)
 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مهدی ( جمعه 90/11/28 :: ساعت 11:37 صبح )
»» نسخه ای که حضرت روح الله پیچید

بار ها گفته ام و بار دگر می گویم که اگر هیچ چیز دیگر برای مقابله با این قوم در اختیار نیست ،
عصاره ی قرآن و سنت ، یعنی وصیت نامه ی امام  ره که هست . این وصیت نامه به لطف خدا 
چند بار چاپ شده است باز هم آن را چاپ کنید ، هر شخصی باید یک نسخه از این وصیت نامه
را داشته باشد و هر روز صفحه ای از آن را بخواند .
به خدا قسم اگر روزی یک صفحه از این وصیت نامه را بخوانیم ، دشمنان نخواهند توانست که
مارا فریب بدهند .....
وصیت نامه ، آثار و سخنان امام ره بلا تشبیه و باز هم بلا تشبیه مثل قرآن می ماند که باید هر
روز خواند . وصیت نامه ی ایشان عصاره ی قرآن و سنت است ، در این نسخه درمان  درد های
اجتماعی ما وجود دارد .


                                                                          حضرت علامه مصباح یزدی 
                                                                            (کتاب سیری در ساحل)

بعد التحریر :

 ای برادر وصیت نامه ات را برداشته ای ؟



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مهدی ( شنبه 90/11/22 :: ساعت 8:9 صبح )
»» امام خمینی را دوست دارم اما آتا تورک را نه

  


  "نورای  جانان بزیرگان" خانوم محجبه ای است که اخیرا در یکی از کانال های تلوزیونی ترکیه با بیان
   جمله ی: "اگر بلایی به سرم نیاورند می گویم امام خمینی ره را دوست دارم، اما آتا تورک را دوست
    ندارم "
محافل لاییک این کشور را شدیدا به خشم آورده است .
   خانم بزیرگان زمانی به اتهام اخلال در مسیر آموزش ، با مداخله پلیس از دانشگاه اخراج شده و
    سپس در دادگاه به 6  ماه  حبس محکوم شد . 
    "نورای جانان  برزیگان " در جریان مداخله ی پلیس ، به سبب ضرب و شتم ماموران دچار سقط
    جنین شد  و در ادامه ی ماجرا به کانادا پناهنده شد
. او اولین زنی است که در ترکیه به سبب
    حفظ پوشش  اسلامی محکوم به حبس قطعی شد.
    برزیگان وقتی که دانشجوی سال دوم مهندسی پزشکی در دانشکده خدمات بهداشتی  ،
    وابسته به دانشگاه  استانبول بود ، به سبب داشتن حجاب اسلامی در میانه جلسه امتحان 
    پایان ترم ، با ضرب و شتم پلیس بیرون کشیده شد .
    به گفته ی این خانوم ، قاضی دادگاه کانادا که یک زن بود ، و همچنین دیگر اعضایی که در آنجا
     بودند ، پس از مشاهده کاست ویدو و بریده ی جرایدی که من  ارائه داده بودم چنان
     شوکه شدند که حیرتشان ، مرا هم شگفت زده کرد . آنها به هیچ وجه باورشان نمی شد
     که ما در ترکیه چنین وضعیتی داشته باشیم . خانم قاضی وقتی عکس های مربوط به باتوم
     خوردن  وروی آسفالت کشیده شدن بانوان محجبه را دید بی اختیار دست بر دهانش گذاشت
     و گفت : باورم نمی شود  مگر ترکیه کشور مسلمان نیست ؟!
     خانم قاضی گفت: در این ماجرا حق باشما ست خیلی هم حق با شماست .
     نورای جانان بزیرگان پس ازحدود 7 سال در سال 2005 به ترکیه بازگشت .

                                                                                            (نشریه پرنیان)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مهدی ( دوشنبه 90/11/3 :: ساعت 2:25 عصر )
»» شهادت نامه

به مناسبت سالگرد حماسه نه دی :

وقتی قلم را در دست گرفتم دیدم بدون مقدمه، این جملات از خامه ی
 این قلم می چکد و تقدیم میکنم این نوشته را به همه ی جان بر کفان ولایت:
شهادت نردبان آسمان بود     شهادت آسمان را نردبان بود
چرا برداشتند این نردبان را؟       چرا بستند راه آسمان را؟
مرا پایی به دست نردبان ماند       مرا دستی به بام آسمان ماند
.........                                                 .....          

شهادت یعنی نوشیدن شهد ولایت /شهادت یعنی پاک نمودن نفس از زهر خیانت/شهادت یعنی تأسی به عباس در
دفاع از ولایت/ شهادت یعنی چون أباالفضل با نثار خون، مشغول باشی به سقایت/ شهادت یعنی نگاه کردن به
مرگ با گوشه ی چشم / شهادت یعنی درظلمت ، نور ولایت، نور چشمانت باشد / شهادت یعنی تاریکی دیگران
را به پای حضرت یار ننوشتن / شهادت یعنی چون" عابس" ردای پست دنیا را بزدایی و در میدان نبرد از
 تیرها استقبال کنی و جوشن را تحقیرنمایی / شهادت یعنی چون" حبیب " حتی در پیری یک بسیجی پر شور
باشی برای مولای "غریب " / شهادت یعنی چون "زهیر " در جواب ندای أین عمار مولایت ؛ زندگی ات را
سه طلاقه کنی / شهادت یعنی چون نافع در شب عاشورا ، از نثار جان صحبت کنی تا قلب مادران شهدا 
همچون زینب کبری س شادمان گردد که رهبرشان تنها نیست .../ شهادت یعنی نگذاری مولایت اظهار
غربت کند و بنویسد : من الغریب الی الحبیب ..../ شهادت یعنی همچون شهید میثم مقبولی که در 8 ماه دفاع
مقدس پر کشید ، طوری زندگی کنی که مادرت بعد از رفتن تو بگوید : از 12 سالگی به بعد ، میثم دیگر
برای ما نبود برای بسیج بود .... /  شهادت یعنی جانت را نثار ولایت کنی تا أمنیت جامعه حفظ شود ،
أما برای پروازت نه ختمی گرفته شود و نه هفتمی ونه چهلم .... و یعنی مادر تو دل ندارد ..../شهادت یعنی
چون شمع بسوزی و فدایی ولایت باشی تا سران فتنه با استفاده از نور تو در تاریکی جهلشان بیانیه بنویسند
وامام تو را .... خطاب کنند / شهادت یعنی همچو" وزوایی" حب دنیا را از دل "بزدایی" و به رتبه ی اول
کنکور پشت پا بزنی / شهادت یعنی چون "دل آذر" این "دل آور" سپاه خمینی تاب نداشته باشی که در صحن
آیینه حرم ، عکس" شاه" نصب شده باشد و آن عکس را پایین بکشی و عکس "ماه"  را بر بلندای آن نصب
کنی ، حتی اگر راهت به زندان های ساواک بیفتد ...ومن دیدم در این سرزمین، عکس حضرت یار را که ..... /
شهادت یعنی مثل حسین غلام کبیری «دیگر شهید ولایت در فتنه 88 » به سن رأی دادن نرسیده باشی ،
أما با نثار خون خود، یک رأی دهی، به نفع خامنه ای / شهادت یعنی همچون أمیرحسام ذوالعلی«یکی دیگر از
علی اکبر های خامنه ای که در کربلای سال هشتادوأشک در قتلگاه فتنه به شهادت رسید» در بیمارستان بستری
باشی به خاطر اختشاشات و پرستارهایت بگویند : سه بار به کما رفت و بر گشت و در هر سه بار ذکر حسین
روی لبش بود .../ شهادت یعنی در عین خون دادن ، به خون دشمنان حضرت یار تشنه باشی /" شهادت" یعنی
"شهادت" ، به حقانیت ولایت / شهادت یعنی ریا دربرابر أنظارمردم ، چرا که خداوند اراده کرده است أولیاءو
مقربان درگاهش را معرفی کند /

             وخلاصه شهادت یعنی   زندگانی  ،   به سبک خامنه ای      /.

بعد التحریر :

فراموش نمی کنم آن روزی را که با بچه های بسیج ، تصمیم گرفتیم برویم تهران برای خاموش کردن آتش فتنه
، که یکی از بچه ها دودل بود ، قرآنش را از جیبش در آورد و استخاره ای زد وآمد این آیه : 

یا أیها النبی جاهد الکفار و المنافقین واغلظ علیهم ...


أما این بار هم نشد ...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مهدی ( جمعه 90/10/9 :: ساعت 12:35 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در محضر علما
نقل خودم نیست، نقل وطن فروشیه
چند نکته مهم در مورد زیارة اباعبدالله الحسین علیه السلام
سیانور اثری فاخر از بهروز شعیبی
تحول خواهی، باید ها و نبایدها
منادی تحول در حوزه
ایستاده در غبار، نقطه شروعی موفق!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 37
>> بازدید دیروز: 52
>> مجموع بازدیدها: 132394
» درباره من

موج

» فهرست موضوعی یادداشت ها
آقا[22] . امام[18] . شعر[8] . فتنه[6] . نقد فیلم[6] . بسیج جهانی اسلام[6] . حجاب فاطمی[5] . حاج احمد پناهیان[4] . حضرت علامه مصباح یزدی[4] . انتخابات[3] . آیت الله بهجت و سیاست[3] . عطش[3] . گلزار ،شهدا[3] . مرحوم آقاسی[3] . منشور روحانیت[3] . حضرت بابا عج[2] . شهدا[2] . أردوهای جهادی و سفرهای تبلیغی[2] . تحول[2] . تحول حوزه[2] . کتاب ،رمان[2] . وهابیت[2] . حاج حسین کاجی . حمزة سید الشهدا . درس اخلاق . دوکوهه . زیارة الاربعین . أبوالفضل سپهر . آیت الله صاحب الزمانی . تحصن . شهیده ی حجاب . حضرت زهرا . علامه میرحامدحسین . علما . فیلم . موج سرخ . مولاحسن علیه السلام . محمدرضاحکیمی . وحدت اسلامی . ورزش .
» آرشیو مطالب
تیر 1389
مرداد 1389
مرداد 89
تابستان 89
پاییز 89
زمستان 89
بهار 90
تابستان 90
پاییز 90
زمستان 90
بهار 91
تابستان 91
پاییز 91
بهار 92
بهار 95
تابستان 95

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
جوان ایرانی
قطعه 26
مازیاربیژنی
هیأت محبین أهل بیت
محک نقد
یازینب س
حسین شریعتمداری
وحید یامین پور
سردارسعیدقاسمی
وحید جلیلی
انصارالمهدی
مقر707
حافظ هفت

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب